Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că s-a dat undă verde pentru lansarea în licitație a contractului pentru construcția Lotului 2A (Ditrău-Grințieș), parte a Autostrăzii Unirii (A8). Tronsonul va avea o lungime de 38 de kilometri și va fi construit în zona montană, iar la final este de așteptat să avem un ”rival” pe măsura Transfăgărășanului la capitolul peisaje.
Undă verde pentru lansarea în licitație a contractului pentru construcția Lotului 2A (Ditrău-Grințieș), parte a Autostrăzii Unirii (A8).
În lungime de 38 km, acesta este cel mai lung lot al secțiunii montane a A8 (Sărățeni-Pipirig).
Contractul, lansat în licitație de CNIR, este finanțat prin PT și are o valoare maximă de 6,4 miliarde lei (fără TVA) și o durată de 54 de luni (14 luni proiectare și 40 de luni execuție).
Data limită pentru depunerea ofertelor este 19 decembrie 2024.
Pe 57% din traseul acestui lot se vor construi tuneluri și a viaducte (21 km).
Pe traseu vor mai fi construite;
- un nod rutier (la Ditrău), în județul Harghita, care va asigura conexiunea cu DN 12,
- o descărcare provizorie (județul Neamț) care va asigura funcționarea independentă a acestui lot.
Întreaga secțiune montană a A8 are o lungime de 116 kilometri și este compusă din patru loturi :
- Lotul 1C (Sărățeni-Joseni): 32,4 km.
Termenul pentru depunere ofertelor în SEAP este 16.12. 2024.
- Lotul 1D (Joseni-Ditrău):14,4 km
Termen pentru depunerea ofertelor în SEAP este 25.11.2024.
- Lotul 2A (Ditrău-Grințieș): 37,9 km.
Termen pentru depunerea ofertelor în SEAP este 19.12.2024.
- Lotul 2B (Grințieș-Pipirig): 31,5 km.
Documentația urmează să fie transmisă, spre validare, către ANAP, vineri, săptămâna aceasta (01.11.2024).