La finalul lunii noiembrie 2025, un nou tronson din Autostrada Moldovei (A7) va fi inaugurat, aducând România mai aproape de conectarea completă a Moldovei cu Capitala. Este vorba despre lotul 3 Pietroasele – Buzău (13,9 km) din sectorul Ploiești – Buzău, construit de asocierea turcească Nurol – Makyol.
Odată cu darea în trafic a acestui segment, șoferii din Botoșani, Suceava și Iași vor putea circula pe autostradă continuă de la Focșani până la București, însă doar după un drum de peste 250 de kilometri pe șosele naționale până la punctul de intrare în autostradă.
Cât mai au de mers botoșănenii, sucevenii și ieșenii până la autostradă
Odată finalizat tronsonul Pietroasele – Buzău, Autostrada A7 va lega Ploieștiul de Focșani, oferind o rută de mare viteză până la București. Totuși, pentru locuitorii Moldovei de nord, autostrada rămâne deocamdată la peste 3 ore distanță.
De la Focșani la București, distanța de aproximativ 200 km se va putea parcurge integral pe autostradă, odată cu deschiderea completă a sectorului Focșani – Buzău – Ploiești – București.
Autostrada Moldovei: pas cu pas spre conectarea regiunii
Lotul Pietroasele – Buzău (13,9 km) este al treilea tronson al autostrăzii A7 Ploiești – Buzău și urmează să fie inaugurat la sfârșitul lunii noiembrie, potrivit CNAIR.
Prin acest tronson, România va atinge un total de 96 km de drumuri de mare viteză inaugurate în 2025, iar rețeaua națională va ajunge la 1.367 km de autostradă și drum expres.
Deși recordul de 250 km de inaugurări promis de Ministerul Transporturilor la începutul anului nu va fi atins, A7 rămâne cel mai important proiect rutier al României – fiind finanțat din fonduri europene și considerat „coloana vertebrală a Moldovei”.
Moldova, încă departe de o legătură directă completă
Până la finalizarea completă a autostrăzii Moldovei, locuitorii din Botoșani, Suceava și Iași vor continua să piardă ore bune pe drumul spre București, în special între Bacău și Adjud – o zonă cu trafic intens și infrastructură depășită.
În prezent, tronsoanele Bacău – Focșani și Focșani – Buzău sunt în diferite stadii de execuție, iar tronsoanele dintre Pașcani și Bacău, contractate cu UMB, au termen de finalizare 2026, dar se presupune că vor fi finalizate și în 2027. Abia după inaugurarea acestuia, Moldova va avea autostradă continuă de la Pașcani până la Capitală.
Analiză economică: o autostradă care schimbă direcția investițiilor
Autostrada Moldovei A7 va fi una dintre cele mai importante infrastructuri economice ale României moderne.
Pentru regiunea de nord-est, A7 înseamnă investitori noi, reducerea costurilor de transport și creșterea competitivității companiilor locale.
Până atunci, distanțele mari până la primul punct de acces la autostradă continuă să limiteze atractivitatea economică a zonelor Botoșani, Suceava și Iași.

