Marius Budăi, avertisment ferm în negocierile pentru noul Guvern: „Nu vă atingeți de autostrăzi! Niciun parlamentar PSD din Moldova nu va susține un Guvern care oprește investițiile!”
Deputatul PSD de Botoșani, Marius Budăi, fost ministru al Muncii și una dintre vocile influente ale social-democraților din zona Moldovei, transmite un avertisment categoric în plin proces de formare a unei noi majorități parlamentare care să susțină viitorul Guvern: investițiile în infrastructura de transport, în special în autostrăzile A7 și A8, sunt linie roșie pentru parlamentarii PSD din Moldova.
„Nu vă atingeți de autostrăzi! Nici să nu vă gândiți că ați putea „face economii” prin oprirea sau amânarea acestor investiții! Este exclus așa ceva!”, a transmis Budăi într-o postare publică, cu un ton hotărât care reflectă prioritatea absolută pe care o reprezintă proiectele majore de infrastructură rutieră pentru dezvoltarea regiunilor istorice încă defavorizate.
Fostul ministru subliniază că parlamentarii PSD din Moldova nu vor susține în Parlament un Guvern care frânează proiectele Autostrăzii Moldovei (A7) și Autostrăzii Unirii (A8) – două axe esențiale pentru conectarea regiunii de Nord-Est cu restul țării și cu rețelele europene de transport.
„Nu pot veni la cei care m-au votat în Botoșani să le spun că dezvoltarea județului nostru se mai amână un pic, că este nevoie de „economii” pentru reducerea deficitului bugetar”, a mai adăugat Budăi.
📍 Autostrăzile – motoare economice regionale
Deputatul botoșănean susține că autostrăzile nu reprezintă doar cheltuieli, ci investiții strategice în viitorul economic al țării. „Autostrăzile înseamnă dezvoltare economică, firme noi, locuri de muncă și deci venituri mai mari la bugetele locale și la bugetul de stat”, a argumentat Budăi, pledând pentru continuarea ritmului actual de execuție și finanțare.
Mesajul său vine într-un moment sensibil al negocierilor pentru configurarea unei noi formule guvernamentale, în contextul presiunilor legate de menținerea deficitului bugetar în limitele agreate cu Comisia Europeană. Tot mai multe voci din zona executivului vorbesc despre „reevaluarea” marilor proiecte pentru eficientizarea cheltuielilor, iar Budăi se alătură public celor care resping categoric ideea ca infrastructura rutieră să devină moneda de schimb în aceste negocieri.
„Nu acceptăm niciun leu în minus față de ceea ce s-a programat!”, a încheiat ferm parlamentarul botoșănean.