Progrese semnificative pe Autostrada A7: Stadiul lucrărilor și termene de finalizare
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a prezentat cele mai recente evoluții privind construcția Autostrăzii A7, în cadrul emisiunii Gândul Exclusiv. Oficialul a oferit detalii despre progresul lucrărilor și termenele estimative pentru finalizarea principalelor tronsoane ale acestei infrastructuri strategice.
Conectivitate îmbunătățită: Buzău – Focșani
Pentru prima dată în ultimele trei decenii, două municipii importante, Buzău și Focșani, sunt conectate printr-o infrastructură rutieră modernă. Proiectul, executat de compania Umbrărescu, a permis finalizarea celor 80 de kilometri ai Autostrăzii A7, consolidând astfel rețeaua națională de transport.
Stadiul execuției pe tronsonul Ploiești – Buzău
Directorul CNAIR a precizat că lotul 2 al segmentului Ploiești – Buzău este finalizat în proporție de peste 90%, iar deschiderea traficului pe acest tronson este estimată pentru intervalul martie-aprilie 2024.
„Lucrările pe lotul 3, care au fost afectate de întârzieri cauzate de contestații, avansează în ritm accelerat. Estimăm că acest segment va fi finalizat în lunile octombrie-noiembrie, ceea ce va permite circulația integrală pe tronsonul Ploiești – Buzău. Până la sfârșitul anului, șoferii vor putea tranzita între București și Focșani exclusiv pe autostradă,” a declarat Cristian Pistol.
Avansul lucrărilor pe tronsonul Focșani – Bacău – Pașcani
Oficialul CNAIR a subliniat importanța accelerării lucrărilor pe sectorul Focșani – Pașcani, subliniind că patru loturi vor fi date în circulație în acest an. „Segmentul Focșani – Adjud este prioritar și avem în vedere extinderea circulației până la Bacău, în pofida dificultăților tehnice întâmpinate pe o porțiune de aproximativ 10 kilometri.”
Obiectivul principal al CNAIR este de a asigura continuitatea circulației pe autostradă între Bacău și București până la sfârșitul anului. „În cazul în care vor exista lucrări restante, vom permite totuși deschiderea traficului pe sectorul Bacău – Roman, cu extindere progresivă spre Pașcani,” a explicat Pistol.
În ceea ce privește anul 2025, directorul CNAIR a confirmat că cel puțin patru loturi ale tronsonului Focșani – Pașcani vor fi finalizate, contribuind semnificativ la dezvoltarea infrastructurii rutiere din Moldova.