Close Menu
    Stiri

    ITM Botoșani: Rolul unui sindicat în negocierea contractului colectiv de muncă

    12 noiembrie 2025

    ANUNȚ Orașul Săveni pentru proiectul parcului tematic

    11 noiembrie 2025

    Revelion 2026 la Magic Event’s Zăicești – muzică live, obiceiuri românești și meniu festiv

    11 noiembrie 2025

    Botoșani și Vadul lui Vodă, unite prin turism digital: CJ Botoșani lansează proiectul european PROMODIGI-T

    10 noiembrie 2025

    Revenire pe scena politică: Remus Dăscălescu a preluat conducerea Partidului Patrioților Botoșani

    9 noiembrie 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok
    Banul BotosaneanBanul Botosanean
    Banner 1
    • Acasa
    • Economic
    • Administratie
    • Politica
    • Stiri locale
    • Agricultura
    • Toate stirile
    • Contact
    Banul BotosaneanBanul Botosanean
    Prima pagină » Valeriu Iftime: „Am pierdut 20 de milioane de euro în fotbal, dar am câştigat imagine şi respect” – FC Botoşani, între pasiune, business și marketing
    Economic

    Valeriu Iftime: „Am pierdut 20 de milioane de euro în fotbal, dar am câştigat imagine şi respect” – FC Botoşani, între pasiune, business și marketing

    3 noiembrie 2025Niciun comentariu
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit Email
    Valeriu Iftime: „Am pierdut 20 de milioane de euro în fotbal, dar am câştigat imagine şi respect” – FC Botoşani, între pasiune, business și marketing
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Valeriu Iftime, omul de afaceri botoşănean care conduce FC Botoşani de peste două decenii și care acum este și președinte al Consiliului Județean Botoșani, dar și al filialei locale a PNL, a fost invitatul celei mai recente ediții a emisiunii „Business și marketing în fotbal”, realizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Salt Bank.
    Fondatorul grupului Elsaco a vorbit despre costurile, provocările și lecțiile învățate într-un domeniu în care pasiunea se împletește greu cu profitul.

    „Fotbalul nu e un business pe bani, ci pe imagine”

    „Sunt în fotbal de 20 de ani și am pierdut peste 20 de milioane de euro. Dar am câștigat notorietate, vizibilitate, recunoaștere. Pentru mine, fotbalul n-a fost o afacere pe bani, ci una pe imagine”, a declarat Valeriu Iftime în cadrul interviului.

    Acesta consideră că în România, fotbalul este o platformă de imagine și influență, nu un model economic sustenabil:

    „Fotbalul poate fi un business, dar nu pentru profit. Este un business de expunere. Cei care investesc o fac pentru vizibilitate și legitimitate în societate.”

    Despre brandul FC Botoşani și viitorul fotbalului românesc

    În viziunea sa, un brand sportiv se construiește în timp, prin performanță și infrastructură, nu doar prin marketing:

    „Un brand în fotbal se creează greu. Trebuie rezultate, stadion, condiții moderne, infrastructură. Abia apoi poți construi imaginea clubului.”

    Antreprenorul botoșănean a subliniat și nevoia unui stadion nou la Botoșani, adaptat realităților locale:

    „Botoșaniul are nevoie de un stadion de 10.000 de locuri, maxim. Un stadion modern, acoperit, unde oamenii să vină pentru spectacol, nu doar pentru fotbal.”

    Marketing și asociere între cluburi

    Valeriu Iftime a recunoscut că echipele care fac marketing eficient în România sunt Rapid, Craiova și Dinamo, cu care s-ar asocia „mâine” pentru un program comun de vânzări:

    „Eu, ca echipă mică, m-aș alătura fără probleme. Ei știu să vândă fotbalul.”

    Disciplina financiară: doar 10% din profit pentru fotbal

    Deși fotbalul rămâne o pasiune, omul de afaceri botoșănean a impus o limită clară între businessul de bază și cel sportiv:

    „Am stabilit cu asociații mei că dăm doar 10% din profitul firmelor pentru fotbal. Fotbalul te fură, e ca un joc de noroc. Nu vrem să afectăm companiile și angajații.”

    Lecția FC Botoșani: stabilitate și imagine

    FC Botoșani este astăzi un exemplu de echilibru financiar și continuitate, într-o ligă dominată de incertitudine și datorii. Chiar dacă profitul nu a fost scopul principal, clubul botoșănean a devenit un brand regional puternic, recunoscut pentru profesionalism, corectitudine și stabilitate.

    antreprenoriat Botoșani brand FC Botoșani economia fotbalului FC Botoșani fotbal business leadership sportiv marketing sportiv Salt Bank stadion Botoșani Valeriu Iftime Ziarul Financiar
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Related Posts

    ITM Botoșani: Rolul unui sindicat în negocierea contractului colectiv de muncă

    12 noiembrie 2025

    ANUNȚ Orașul Săveni pentru proiectul parcului tematic

    11 noiembrie 2025

    Revelion 2026 la Magic Event’s Zăicești – muzică live, obiceiuri românești și meniu festiv

    11 noiembrie 2025

    Botoșani și Vadul lui Vodă, unite prin turism digital: CJ Botoșani lansează proiectul european PROMODIGI-T

    10 noiembrie 2025

    Revenire pe scena politică: Remus Dăscălescu a preluat conducerea Partidului Patrioților Botoșani

    9 noiembrie 2025

    Consiliul Local Botoșani discută noile tarife Microbuzul: 4 lei biletul, 140 lei abonamentul

    9 noiembrie 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    Stiri
    Economic

    ITM Botoșani: Rolul unui sindicat în negocierea contractului colectiv de muncă

    12 noiembrie 2025

    Comunicat de presă ITM Botoșani: Sindicatul este o formă de organizare voluntară a angajaților/lucrătorilor în…

    ANUNȚ Orașul Săveni pentru proiectul parcului tematic

    11 noiembrie 2025

    Revelion 2026 la Magic Event’s Zăicești – muzică live, obiceiuri românești și meniu festiv

    11 noiembrie 2025

    Botoșani și Vadul lui Vodă, unite prin turism digital: CJ Botoșani lansează proiectul european PROMODIGI-T

    10 noiembrie 2025
    Social Media
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    • TikTok
    Stiri noi

    ITM Botoșani: Rolul unui sindicat în negocierea contractului colectiv de muncă

    12 noiembrie 2025

    ANUNȚ Orașul Săveni pentru proiectul parcului tematic

    11 noiembrie 2025

    Revelion 2026 la Magic Event’s Zăicești – muzică live, obiceiuri românești și meniu festiv

    11 noiembrie 2025

    Botoșani și Vadul lui Vodă, unite prin turism digital: CJ Botoșani lansează proiectul european PROMODIGI-T

    10 noiembrie 2025
    Banul Botosanean
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube TikTok
    • Acasa
    • Economic
    • Administratie
    • Visit Botosani
    • Politica
    © 2025 Designed by HeZo Agency

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.