Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat licitația pentru supervizarea lucrărilor pe lotul Ditrău – Grințieș, cel mai lung sector al Autostrăzii A8 Târgu Neamț – Târgu Mureș. Acest tronson de 38 km, ce traversează județele Harghita și Neamț, este parte dintr-o secțiune montană complexă, cu 19 tuneluri și 63 de poduri și viaducte ce însumează 21 de kilometri – 57% din lungimea totală a lotului.
Contract de aproape 10 ani
Valoarea estimată a contractului de supervizare este cuprinsă între 64,2 și 75,8 milioane de lei, iar durata este de 118 luni. Aceasta include 14 luni pentru proiectare, 40 de luni pentru execuție și 60 de luni pentru perioada de garanție. Supervizorii vor gestiona întreaga activitate, asigurând monitorizarea calității lucrărilor, obținerea avizelor necesare și respectarea termenelor contractuale.
Un proiect cu provocări tehnice
Lotul Ditrău – Grințieș este considerat unul dintre cele mai dificile segmente ale Autostrăzii A8, implicând lucrări majore de artă și volume considerabile de excavații și consolidări. Proiectul prevede și un nod rutier la Ditrău, precum și o descărcare provizorie la Grințieș, pentru funcționarea independentă a lotului.
Finanțare și progres
Construcția lotului este finanțată prin fonduri europene nerambursabile (Programul Transport 2021-2027) și de la bugetul de stat. Termenul pentru depunerea ofertelor de supervizare este 17 februarie 2025. Licitația vine la scurt timp după ce CNIR a primit singura ofertă pentru construcția lotului din partea unei asocieri conduse de SA&PE Construct, compania lui Dorinel Umbrărescu.
Contextul Autostrăzii A8
Autostrada Unirii A8 este împărțită în opt loturi, din care patru sunt gestionate de CNIR. Loturile Sărățeni – Joseni și Joseni – Ditrău au deja oferte depuse, iar pentru lotul Grințieș – Pipirig, termenul limită este 29 ianuarie 2025. Ditrău – Grințieș rămâne cel mai lung și complex lot, având o durată de proiectare și execuție estimată la 54 de luni.
Acest proiect reprezintă un pas important în conectarea regiunilor istorice și dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.