Prima pagină » Pe 27 mai, licitație pentru construcția primului tronson de 10 km din centura ocolitoare a Botoșaniului. Finanțare din fonduri europene
Economic

Pe 27 mai, licitație pentru construcția primului tronson de 10 km din centura ocolitoare a Botoșaniului. Finanțare din fonduri europene

Cea mai mare licitație din istoria municipiului Botoșani va avea loc pe 27 mai 2024. Este vorba despre o licitație în valoare de 60 milioane euro pentru primul tronson din șoseaua de centură ocolitoare a municipiului Botoșani prin Curtești și până la pădurea Baisa.

Lucrările sunt finanțate din fonduri europene, iar licitația este organizată de Zona Metropolitană Botoșani. Este prima licitație pentru execuția unui tronson din șoseaua de centură, în această perioadă fiind în curs licitația pentru studiul de fezabilitate pentru al doilea tronson de centură, dintre Lebăda și Victoria, comuna Stăuceni.

Primarul Cosmin Andrei a organizat o coferință de presă alături de Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, și Florin Egner, directorul Zonei Metropolitane, pentru a oferi detalii despre proiect.

”S-a publicat pe SICAP cea mai mare licitaței din istoria orașului, licitația pentru lucrări pentru șoseaua de centurpă ocolitoare a municipiului Botoșani prin Curtești. Peste 60 milioane euro, iar termenul de depunere a ofertelor 27.05.2024. Îmi doresc foarte mult ca la aceste lucrări de anvergură să avem constructor din Botoșani, dacă se poate, dar licitația este deschisă pentru orice operator economic”, a declarat primarul Andrei.

Acesta a spus că pe lângă dezvoltarea economică, fluizidarea traficului, reducerea poluării și a numărului de accidente, se va defia traficul greu din municipiu de pe Bulevardul Mihai Eminescu și străzile Petru Rareș, Maior Ignat, Mihail Kogălniceanu și Pacea.

”Ne dorim să nu avem contestații, durata lucrărilor este de 24 de luni”, a mai spus primarul Andrei.

Florin Egner a precizat că cei 10 kilometri de variantă ocolitoare vor avea patru sensuri giratorii, o mică zonă de agrement și relaxare, puncte de încărcare electrice.

”Avem o continuare firească, parteneriat încheiat pentru o varianta ocolitoare zona Lebăda și se încheie la Victoria, în comuna Stăuceni, 12,5 km, peste 120 milioane euro. Pe SICAP este achiziția SF-ului. Avem la această dată și ofertele tehnice, au fost mai multe contestații, sperăm ca într-o perioadă scurtă, să deschidem oferta financiară”, a precizat Egner.

La rândul său, Doina Federovici a amintit că șoseaua ocolitoare a municipiului Botoșani se va conecta direct la viitorul drum de mare viteză Botoșani-Suceava, legătura cu A7.

”Este de departe proiectul care deschide calea spre o dezvoltare accelerată a județului în ansamblul său. Acest prim tronson va fi conectat la drumul expres Botoșani-Suceava. Săptămâna trecută am semnat contractul pentru realizarea tututor documentațiilor tehnice pentru drumul expres, sper ca din documentații să iasă acel regim de autostradă, așa cum a fost și pentru Pașcani-Suceava. Va descărca lâgă aeroportul Salcea. Cele două investiții majore reprezintă pașaportul nostru, al botoșănenilor, pentru dezvoltare. Infrastructura rutieră a fost prioritatea mandatelor noastre. Am creat o strategie foarte bună și cu drumul județean care pleacă de la Lebăda, Vorona, Joldești, Roșcani, descriu cu autostrada A7 un cerc care va lega județul în două puncte de rețeaua de autostrăzi a României, la Salcea și la Roșcani. Se creează astfel conectivitatea cu A7, iar la Pașcani cu A8, autostrada Unirii”, a declarat președintele CJ Botoșani, Doina Federovici.  

Sursa foto: pagina de Facebook Doina Federovici