Prima pagină » Federovici, potop de promisiuni la Racovăț în fața ucrainenilor: 40 milioane centura Dorohoiului, centru intermodal la Bucecea, cale ferată modernă spre Botoșani
Administrație Știri locale

Federovici, potop de promisiuni la Racovăț în fața ucrainenilor: 40 milioane centura Dorohoiului, centru intermodal la Bucecea, cale ferată modernă spre Botoșani



Redeschiderea Vămii Racovăț, singurul punct de trecerea a frontierei cu Ucraina de pe teritoriul județului Botoșani, s-a făcut în prezența autorităților centrale și județene din Botoșani, dar și a autorităților ucrainene.

Dacă ucrainenii au anunțat că au făcut partea lor de lucrări într-un timp record pentru redeschiderea acestui punct vamal și au anunțat că în timp ce avea loc deschiderea vămii rușii bombardau la greu în estul Ucrainei, autoritățile din Botoșani au lansat un val de promisiuni despre investițiile în infrastructura locală de transport terestru și feroviar.

Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, a făcut cele mai mari promisiuni din istorie despre investițiile în infrastructura de transport a județului.

De la zecile de milioane de euro pentru centura municipiului Dorohoi, la drumul expres Botoșani-Suceava, modernizarea căii ferate Dorohoi-Iași, Dorohoi-Leorda, Botoșani-Leorda-Verești, până la un centru intermodal la Bucecea.

Redăm integral calupul de promisiuni cu privire la infrastructura de transport din județ făcută de Doina Federovici:

Consiliul Județean Botoșani a aprobat transferul DJ291C și DJ298 la Ministerul Transporturilor, pentru a fi transformate în drumuri naționale. Investițiile programate în aceste sectoare și Punctul Vamal Racovăț (în valoare de 14 milioane de euro) și cele care vizează modernizarea Punctului Vamal Rădăuți-Prut și a infrastructurii rutiere aferente, DN29A, (în valoare de 4,25 de milioane de euro), trebuie să fie urgentate și dublate de cele în infrastructura rutieră pe relațiile Dorohoi – Botoșani și Dorohoi – Suceava, pentru a se putea prelua traficul rutier suplimentar fără a afecta grav rețeaua existentă.

Un alt obiectiv prioritar îl reprezintă implementarea cât mai rapidă a Centurii Dorohoi, o investiție matură, în valoare de aproximativ 40 de milioane de euro, pentru care Studiul de Fezabilitate se află într-o fază avansată de avizare.

Echipa de proiect de la cele două consilii județene, Botoșani și Suceava, pregătește lansarea licitației pentru realizarea documentației tehnice pentru drumul de mare viteză Botoșani – Suceava. Acum se fac ultimele verificări ale documentației de achiziție.

În același context, este și demersul pe care l-am făcut pentru modernizarea tronsoanelor de cale ferată Iași – Dorohoi – Leorda și Botoșani – Leorda – Verești. Totodată, am solicitat Ministerului Transporturilor realizarea unui Centru Intermodal la Bucecea, oraș aflat într-o poziție stragetică în actualul context geopolitic, care impune realizarea „coridoarelor verzi”.

În acest tablou regional, Vama Racovăț are șansa să devină o veritabilă poartă a Uniunii Europene către spațiul estic, prin care se vor dezvolta și întări legăturile cu Ucraina.

Mulțumesc tuturor factorilor decizional locali și naționali pentru toată implicarea în realizarea acestui demers”.