Prima pagină » Senatorul Cosma(AUR) către ministrul Transporturilor: ”De ce în planul inițial al autostrăzii A7 nu a fost inclus și județul Botoșani?”
Administrație Știri locale

Senatorul Cosma(AUR) către ministrul Transporturilor: ”De ce în planul inițial al autostrăzii A7 nu a fost inclus și județul Botoșani?”



Senatorul botoșănean Dorinel Cosma, de la AUR Botoșani, a transmis mai multe întrebări lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, cu privire la Autostrada Moldovei A7 și a conectării la aceasta a județului.

 

Cosma susține că ”din punct de vedere regional, în România există o mare discrepanță de dezvoltare. Prosperitatea este concentrată în câțiva poli urbani, mai ales în regiunea București-Ilfov. În restul țării, mai ales mai ales în zonele rurale sau al urbanului mic, situația e radical diferită”.

”Ce mai săracă regiune a României este Moldova, regiunea Nord-Est, unde PIB-ul pe locuitor este sub jumătate din media europeană și de peste trei ori mai mică decât cel al regiunii București-Ilfov. Județul Botoșani timp de 30 de ani a fost ocolit de marile programe de investiții în infrastructură, cum constatăm și în planurile de proiectare autostrăzii A7. Prin existența unor legături de transport mai bune cu autostrada A7, regiunea Nord-Est ar trebui să devină o destinație mai atractivă pentru afaceri și investiții, contribuind astfel la creșterea economică și la crearea de noi locuri de muncă, dar și la consolidarea coeziunii teritoriale a României. Pe lângă asta, ar reduce timpii de călătorie ai botoșănenilor”, a declarat Dorinel Cosma.

 

În acest context, Dorinel Cosma a adresat trei întrebări Ministerului Transporturilor care vizează A7 și proiectele de conectare la aceasta a județului Botoșani.

 

1. Există în curs de derulare proiecte în vederea modernizării rețelelor de transport rutier care să lege județul Botoșani de autostrada „Moldovei” A7, iar dacă da, care vor fi rutele și termenele de finalizarea a lucrărilor de modernizare?

2. De ce în planul inițial al proiectării autostrăzii A7 nu a fost inclus și județul Botoșani, având în vedere precaritatea investițiilor de dezvoltarea a infrastructurii rutiere la nivelul regiunii de Nord-Est, menținându-se dezechilibrele între Transilvania, Muntenia și Moldova?

3. Care este situația la zi a lucrărilor pe fiecare lot din componența Autostrăzii A7, inclusiv termenul asumat pentru recepțiile finale ale șantierelor?