Prima pagină » Patronul unei fabrici a răbufnit: ”Producătorii merg în marje între 0-5%, în timp ce retailul între 50-60%”. Propune 7 măsuri urgente
Economic Știri locale

Patronul unei fabrici a răbufnit: ”Producătorii merg în marje între 0-5%, în timp ce retailul între 50-60%”. Propune 7 măsuri urgente

Florian Moruzi, Casa Pâinii
Florian Moruzi, Casa Pâinii

Isteria provocată de rafturile goale în marile rețele franceze și germane de retail din cauza panicii produse de creșterea cazurilor de îmbolnăviri cu coronavirus ar putea provoca o undă de șoc în economia națională. 

Poate că de acum vom pune mai mult preț pe fabricile locale și pe magazinele producătorilor locali, pe produsele făcute în județul nostru, în țara noastră, decât pe comoditatea de a cumpăra totul, la suprapreț, dintr-un singur loc, fie că vorbim de Carrefour, Kaufland sau Lidl. 

Producătorii locali și fabricile locale sunt mai importante pentru comunitatea locală și pentru economie decât prezența unui lanț de magazine extern. De fiecare dată când cumpărați un produs local dintr-o rețea internațională să știți că producătorul are un profit între 0 și 5%, în timp ce marketul cu capital străin până la 50%.

 

 



 

 

Omul de afaceri care deține cea mai mare fabrică de panificație-patiserie din județul Botoșani, Florian Moruzi, proprietarul fabricii Casa Pâinii, a declarat că: ”Eu nu voi lăsa să treacă această criză ca o boare, ca o astenie de primăvară! Pentru că mi s a solicitat un punct de vedere din partea asociației naționale, l-am scris. Măsurile pot să le explic tuturor și cu siguranță mai sunt și altele, dar în aceste zile scriu repede, de nervi mai ales, pentru ca spun de ani de zile același lucru și nu ascultă nimeni!!!”. 

 

Pe contul său de Facebook, Florian Moruzi a postat punctul de vedere transmis la nivel național în care solicită măsuri concrete și schimbări de prioritate în politica Guvernului României, indiferent de partidul care ar asigura componența lui. 

 

De asemenea, Moruzi propune 7 măsuri rapide cu impact imediat pentru economia românească:

 



 

 

„Cu tot respectul, nu vad aici un set de măsuri care să combată agresiunea retailului împotriva producătorului. Se știe că producătorii merg în marje între 0 și 5% în timp ce retailul practică adaosuri comerciale progresive de la an la an, între 50 și 60%. Deasemenea legea produsului românesc a fost dată uitării!!!

 

Dacă nici acum nu luăm în considerare un set de bune practici între producător și comerciant înseamnă că n-am învățat nimic!

 

Creditele comerciale pentru 12 luni sunt considerate credite pe termen scurt. Sunt cele mai neproductive în situația actuală.

 

-Propun eșalonarea datoriilor totale către stat pe o perioadă de 36 de luni,

 

-injectarea producătorilor cu bani pentru a stinge total „creditul furnizor”, acordat pe o perioadă de 7 ani,

 

-amânarea implementării proiectelor europene pentru 12 luni,

 

-stabilirea unei taxe de marketing în locul taxelor de raft și plafonarea la un nivel fix de 4-5%

 

-obligativitatea semnării unor noi contracte între retail și producători,

 

-implementarea legii produsului românesc cu lanțul scurt de aprovizionare a produselor proaspete, de maxim 100 km,

 

-înlocuirea etichetarii prin declararea substanței uscate din produs (la panificație, patiserie, cofetărie), nu prin stupidul gramaj total al produsului.

 

Resetarea producției pe zone mici este din ce în ce mai necesară. Globalizarea își arată defectele și incapacitatea de a asigura produse. Acest context trebuie să ne fie „Biblie” de acum înainte. Nu dorim să mai consumăm gogoși din Spania, panificație din Polonia, patiserie din Franța decât în terminalele lor proprii. Retailul trebuie obligat să dezvolte zona în care și desfășoară activitatea, nu interesele țărilor din care provin. Colectorii de bani nu pot fi puși, ca interes național, în fața producătorilor locali!”

 

FLORIAN MORUZI, CASA PÂINII