Prima pagină » 18,8 milioane euro pentru înlocuirea liniei de tramvai de pe traseul 101: fără zgomot, e-ticketing, stații moderne
Administrație Economic Știri locale

18,8 milioane euro pentru înlocuirea liniei de tramvai de pe traseul 101: fără zgomot, e-ticketing, stații moderne

Proiectul de înlocuire a căii de rulare a tramvaiului de pe linia 101 a fost semnat de primarul Cătălin Flutur înaintea Crăciunului. 

Așteptat de toți botoșănenii, proiectul de modernizare a infrastructurii de transport cu tramvaiul va fi unul de durată și va însemna lucrări de amploare pe cea mai importantă arteră rutieră a municipiului Botoșani, respectiv strada Calea Națională. 

89,5 milioane de lei, adică 18,8 milioane euro la un curs valutar de 4,75 lei pentru un euro, este valoarea sumei nerambursabile primite de Primăria Botoșani prin Programul Operațional Regional pentru proiectul ”Transport urban durabil în municipiul Botoșani prin reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public de călători cu tramvaiul – Reabilitare cale de rulare traseu 101”. 

 

 



 

 

Cei 18,8 milioane lei vor fi folosiți pentru înlocuirea liniei de tramvai de pe traseul 101, pe o distanță de 8,68 kilometri, de la Luceafărul, coborând pe Ion Pillat, apoi Calea Națională până în capăt la ultima stație, Mobilei. 

Potrivit primarului Cătălin Flutur, proiectul prevede montarea de distanțiere din cauciuc și a rosturilor de dilatație care să absoarbă vibrațiile și zgomotele, a liniei de tramvai, a firului de alimentare cu energie electrică, a stațiilor de tramvai, montarea de sisteme smart de monitorizare a traficului și de anunțare a timpilor în care ajung tramvaiele în stații. 

Pe lângă acest proiect, Primăria Botoșani va semna cu Ministerul Dezvoltării și proiectul pentru modernizarea liniei de tramvai 102, care va duce și la reabilitarea buclei de întoarcere a tramvaielor pe lângă benzinăria Mol și Carrefour-Botoșani Shopping Center. 

De asemenea, licitația pentru 9 tramvaie destinate municipiului Botoșani va fi reluată de Ministerul Dezvoltării după ce prima licitație a fost anulată. 

 

 



 

 

 

Proiectul de reabilitare a traseului 101

Obiectivul general al proiectului este asigurarea unui serviciu eficient de transport public de călători și îmbunătățirea condițiilor pentru utilizarea transportului public de călători în vederea reducerii numărului de deplasări cu transportul privat (cu autoturisme) și reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport. 

 

Astfel, municipiul Botoșani urmărește dezvoltarea mobilității urbane prin schimbarea accentului de la o mobilitate bazată pe utilizarea autoturismelor la o mobilitate bazată pe utilizarea transportului public de înaltă calitate și eficiență, reducerea utilizării autoturismelor în paralel cu utilizarea unor categorii de autoturisme nepoluante, încurajarea utilizării modurilor nemotorizate de deplasare. 

 

”Proiectul vine în întâmpinarea obiectivului specific prin implementarea unor măsuri strategice, bazate pe datele din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Botoșani, ce vor conduce la promovarea mobilității urbane multimodale durabile și la reducerea emisiilor de CO2, ca urmare a îmbunătățirii eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor săi de parcurs, accesibilității, transferului către acesta de la transportul privat cu autoturisme, precum și a transferului către modurile nemotorizate de transport, creșterea atractivității utilizării mijloacelor de transport public și a modurilor nemotorizate în detrimentul transportului cu autoturismele personale”, se precizează în fișa de prezentare. 

 

 

 



 

 

Obiectivele specifice: 

1 Reducerea până în anul 2024 a emisiilor de CO2 în zona ce face obiectul investiției cu 2,89% ca urmare a creșterii eficientizării sistemului de transport public de călători prin investiții în reabilitarea căii de rulare pentru tramvaie. 

2 Creșterea până în anul 2024 a numărului de utilizatori a transportului în comun în Municipiul Botoșani cu 4,6%, ca urmare a realizării unor măsuri destinate încurajării utilizării transportului public (amenajare stații de așteptare, implementare sistem e-ticketing). 

 

Grupul țintă: 

Beneficiarii proiectului sunt împărțiți în două categorii, cei direcți și cei indirecți. 

În categoria beneficiarilor direcți sunt incluși locuitorii din municipiul Botoșani, administrația publică locală dorind să le asigure acestora un sistem de transport solid, ecologic și eficient, prietenos cu mediul, dar în același timp statornic și tradițional, asigurând un echilibru între valorificarea modurilor și infrastructurii de transport tradiționale cu necesitatea de modernizare și asigurare a consumului eficient de resurse și promovarea modurilor de transport nepoluante. 

Astfel, întreaga populație a municipiului va beneficia de pe urma proiectului, respectiv vor putea utiliza un sistem de transport accesibil pentru toate categoriile sociale, echitabil și eficient economic. Prin realizarea proiectului, un număr de 121.015 persoane, populația municipiului Botoșani la 1 ianuarie 2018, va beneficia direct de rezultatele proiectului. 

 

Beneficiarii indirecți ai proiectului pot fi împărțiți în: 

  • operatorul de transport cu care este încheiat contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public, care în urma realizării investiției va putea opera pe o infrastructură modernă și de calitate 
  • operatorii economici care își au sediul/punctul de lucru în zona de studiu a proiectului, respectiv angajații acestora care vor beneficia de o infrastructură modernizată pentru deplasările în condiții optime la locul de muncă, precum și de mijloace de transport moderne și accesibile. 
  • întreprinderile din regiune care activează în domeniul construcțiilor și în domenii conexe aferente implementării proiectului cu finanțare europeană, minim o firmă de construcții, minim o firmă de proiectare, o firmă de supervizare lucrări, o firmă de furnizare, o firmă de management de proiect, o firmă de informare și publicitate și o firmă de auditare financiară.