Prima pagină » De ce nu au mers și oamenii importanți de afaceri la marele marș PNL pentru autostradă în Moldova?

De ce nu au mers și oamenii importanți de afaceri la marele marș PNL pentru autostradă în Moldova?

Pentru dezvoltarea Moldovei este nevoie musai de autostrăzi care să conecteze regiunea la Ardeal și la București. Dacă bucureștenii vor autostradă până în Brașov pentru a nu mai fi blocaje când merg la munte, moldovenii vor autostradă pentru a ieși din sărăcie.

PNL a organizat în acest week-end, un mare marș auto din toate județele Moldovei până în București, în fața Guvernului pentru a cere autostradă în Moldova.

Dar de ce nu au mers și oamenii importanți de afaceri la marele marș PNL când ei se plâng cel mai mult de lipsa șoselelor de mare viteză?

 



 

De ce Valeriu Iftime, Gheorghe Ciubotaru, Tonino Boldea, Ana Manuela Zarug, Carmen Solomonescu, Mirel Vlas, Victor Mihalachi, Florian Moruzi, Cornel Șfaițer și alții nu au mers cu zeci de mașini de la firmele lor pentru a susține marșul? De ce nu au mers investitorii italieni și francezi din confecții să ceară autostradă până în județul în care ei au business?

Oamenii de afaceri cu zeci sau sute de angajați ar fi primii interesați ca județul și regiunea să fie conectate la restul țării de o autostrasdă sau chiar două. Dar la prima vedere ei manifestă dezintere față de acest subiect prin neimplicarea în marșul liberal. Care ar fi explicațiile acestei neimplicări?

Păi, sunt multe și cam toate au legătură cu factorul politic.




În primul rând, dacă marșul pentru autostradă în Moldova nu ar fi fost unul acaparat de PNL sunt convins că oamenii de afaceri enumerați și mulți alții ar fi participat cu zeci de mașini la acțiune.

Apoi, oamenii de afaceri nu sunt atât de proști pe cât cred oamenii politici, în cazul de față cei din PNL. Dacă plătesc munți de milioane de euro taxe la buget pentru ca politicienii să-și bată joc de ei și să-i fure, business-manii nu vor ca imaginea lor, brandul lor, munca lor să fie asociată fără voia lor cu un partid politic.

Oamenii de afaceri nu sunt atât de proști pe cât cred liberalii că sunt și își aduc aminte că PNL a fost la guvernare, de mai multe ori, că actualul președinte al PNL la nivel de țară este un fost ministru al Transporturilor cu rezultate ZERO în regiunea Moldovei, cu atât mai puțin în județul Botoșani. Cât timp a fost Ludovic Orban ministru al Transporturilor în județul Botoșani s-au modernizat ZERO kilometri de drum național, iar pentru regiune nu a fost făcut niciun demers în vederea construirii unei autostrăzi.

 



 

De asemenea, oamenii de afaceri nu pot să uite că în actualul PNL sunt mai mulți foști miniștri de la Transporturi și Finanțe, exact cei care stabileau cum se cheltuiesc banii pentru drumuri, și în Botoșani pe vremea lor nu s-a făcut nimic la capitolul drumuri național sau cale ferată.

Totodată, oamenii de afaceri nu cred că au uitat nici că liberalii cu funcții acum când sunt în opoziție nu au făcut niciun demers adevărat când au fost la guvernare, cu PNL sau cu PDL, nu au mișcat niciun pai pentru ca în Moldova să fie construită o autostradă. De ce nu au ieșit în stradă Gheorghe și Cătălin Flutur când PDL era la guvernare să ceară autostradă pentru Moldova? De ce nu au protestat când îl primeau pe Boc sau pe Băsescu să ceară legături cu țara pentru această zonă?

Da, autostrăzile sunt vitale pentru Moldova, pentru Botoșani, Suceava, Neamț, Iași, Vaslui, Bacău, marșul organizat sâmbătă era necesar și el, doar că implicarea liberalilor, prezența acelor fețe, acelor nume care au avut, de atâtea ori, ”pâinea și cuțitul în mână”, a fugărit tocmai prezența celor care ar fi contat atât de mult, adică a oamenilor de afaceri români și străini din această zonă.

PSD arată dispreț față de Moldova pentru că în al doilea an al noii sale guvernări, după atât de multe altele până acum, nu a făcut nimic, dar nimic concret, pentru a construi o autostradă care să conecteze Moldova la Ardeal sau la București. Dar acesta este un cu totul alt subiect.

Bogdan CALINIUC