Prima pagină » Botoşănenii îl taxează drastic pe Flutur: petiţie online împotriva recondiţionării tramvaielor

Botoşănenii îl taxează drastic pe Flutur: petiţie online împotriva recondiţionării tramvaielor

Lovitură de imagine primită de primarul Cătălin Flutur. Anunţul său că vrea să recondiţioneze actualele tramvaie, care au 30-40 de ani de viaţă, cu 600.000 euro a provocat un val e nemulţumire în mediul online.

Pe reţeaua de socializare Facebook foarte mulţi botoşăneni s-au pronunţat categoric împotriva unei astfel e măsuri, iar unii mai curajoşi au iniţiat chiar şi o petiţie online împotrivă.

Având numele “Modernizarea Liniilor De Tramvai Botosani – Achizitie Publica”, petiţia a fost lansată pe site-ul www.petitieonline.com.

Mai mult decât atât, botoşănenii care au lansat această petiţie oferă un fel de consultanţă gratuită Primăriei Botoşani şi primarului Cătălin Flutur şi le oferă şi preţurile de achiziţie a troleibuzelor fabricate în România, care ar fi mai ieftine decât recondiţionarea tramvaielor şi ar avea aer condiţionat, podea complet coborâtă, camere de supraveghere şi WI-Fi.

Troleibuzul fabricat în România costă 475.000 de euro şi este dotat cu aer condiţionat, camere de luat vederi şi Wi-Fi. Noul troleibuz are dotări de ultimă generație pentru a spori gradul de confort al clujenilor și pentru a-i determina pe cât mai mulți dintre ei să folosească mijloacele de transport în comun, în locul mașinilor personale. Vă prezentăm câteva caracteristici importante ale acestui model de troleibuz:

capacitate de transport =164 călători,  din care 42 pe scaune;

podea complet coborâtă;

rampa de acces pentru persoanele cu dizabilități și funcția de kneeling;

loc rezervat pentru utilizatori de scaune rulante pentru persoane cu dizabilități;

spațiu destinat pentru cărucior pentru copii mici;

sistem de încălzire cu aeroterme electrice pentru sezonul rece;

sistem de ventilațieși aer condiționat pentru sezonul cald;

sistem supraveghere video interior și exterior;

consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi;

sistem electronic de control al frânării ABS/EBS/ASR;

 Concluzie – Prin achizitionarea de Troilebuze Noi la un pret de 475.000 Euro/per buc., avem un pret de achizitie mai mic cu 125.000 Euro fata de propunerea de reconditionare a tramvaielor. Trebuie sa tinem cont ca in acest pret de achizitie avem un mijloc de transport in comun NOU si nu aceleasi tramvaie vechi putin vopiste., se precizează în petiţia online.

 

Câţiva zeci de botoşăneni au semnat deja petiţia online şi sunt revoltaţi pe anunţul făcut de primarul Cătălin Flutur.

“Lăsați spaga si faceti ceva pentru comunitate!!!”, “Trebuia de mult schimbata aceasta situatie”, “Susțin transportul in comun cu troleibuz”, “Doresc cumpărarea mijloacelor de transport electrice, ecologice, silențioase si nu asa zisa modernizare a tramvaielor”, “Hai sa mai schimbăm câte ceva in botosani, ne facem de râs în toată europa cu așa tramvaie”, “Ne-am saturat sa fim considerati coada Romaniei!”, “Satul de nenumaratele dezavantaje ce le au tramvaiele vechi, zgomotoase, incomode. Totodata ma opun incercarii de a fura bani din buzunarul meu sub pretextul vopsirii cazanelor! Cu 600.000€ cumparam mijloace noi de transport in comun…. electrice /euro 5sau6. Nu vad niciun argument pentru pastrarea conservelor pe sine!”, au scris cei care au semnat petiţia online.

 

Rămâne de văzut dacă primarul Cătălin Flutur va ţine cont de această petiţie, de nemulţumirile botoşănenilor cu privire la modernizarea actualelor tramvaie de 30-40 ani vechime şi de soluţiile oferite în petiţie.