Prima pagină » Viitorul circulă pe străzile din Botoşani: teste cu un autobuz electric

Viitorul circulă pe străzile din Botoşani: teste cu un autobuz electric

Visăm cu ochii deschişi la ziua, de peste un an sau doi, în care vom circula în tramvaie noi nouţe care vor rula pe linii moderne, dar şi cu autobuze electrice. Primăria Botoşani a început să testeze piaţa autobuzelor electrice deoarece va cumpăra astfel de mijloace de transport în următorii ani, pe lângă tramvaie noi.

Municipalitatea va depune un proiect cu finanţare europeană, în acest an, de aproape 20 milioane euro, prin care vrea să schimbe actuala cale de rulare a tramvaielor, să cumpere tramvaie noi, dar şi autobuze electrice, astfel încât să deţină un sistem de transport în comun eminamente electric, nepoluant.

Luni, un importator de autobuze electrice din ţară a prezentat la Botoşani un autobuz electric produs în Cehia, marca SOR, cu o capacitate de 80 de locuri şi o autonomie urbană de 180 kilometri la o încărcare.

De la primarul Ovidiu Portariuc, viceprimarul Marius Buliga, Victor Ivănescu, director adjunct al Eltrans SA – compania de transport cu tramvaiele a Consiliului Local, consilieri locali şi directori din Primărie, inclusiv ziariştii au făcut un tur al municipiului Botoşani îmbarcaţi în autobuzul electric.

„Singurul zgomot produs de acest autobuz este al ventilaţiei, după cinci ani de exploatare puterea acumulatorilor scade la 95%, iar costul per kilometru este cu mult sub un kilowat, adică sub 40 de bani”, a spus Tudor Şerban, PR manager al companiei importatoare.

Primarul Ovidiu Portariuc a precizat că municipalitatea vrea să deţină un sistem de transport electric în care să fie incluse atât tramvaiele, cât şi autobuzele electrice.

„În acest proiect, pe lângă materialul rulant pentru transportul cu tramvaie, şi anume 24 de tramvaie, este prevăzută şi achiziţia a 24 de autobuze electrice pentru a completa transportul cu tramvaiele. Am invitat un producător să ne prezinte un astfel de autobuz. Este un autobuz extrem de fiabil, silenţios şi cel mai important este economia pentru că are un cost foarte scăzut de operare”, a declarat primarul Ovidiu Portariuc.

Acesta susţine că preţul unui autobuz electric diferă de la producător la producător şi variază între 300.000 şi 700.000 euro, în funcţie de continentul pe care este fabricat.

„Este bun un autobuz electric aşa cum este acesta, dar nu pentru Botoşani. Noi cu microbuzele transportăm rar într-o zi mai mult de 15-20 de călători, aşa că nu se pretează să cumperi un autobuz de 80 de locuri pentru care trebuie să stai în staţie să aştepţi 15-20-30 de minute, iar noi vrem ca transportul să se facă la 3-5 minute distanţă o cursă faţă de alta. M-ar interesa microbuze, pentru că am văzut că au oferte la 40.000-50.000 euro”, a declarat Dumitru Balan, patronul firmei Microbuzul SRL, companie care operează cu microbuze pe cinci rute locale, cu 70 de microbuze.

În municipiul Botoşani vor fi montate în următorii doi ani între 40 şi 50 de prize de alimentare electrică pentru autoturisme şi transport public.

Dacă autobuzele electrice cu 80 de călători ar fi prea mari pentru a călători pe străzi precum Bulevardul Mihai Eminescu sau Împărat Traian, autobuzele electrice cu o capacite de 20-30 de călători ar fi ideale pentru astfel de trasee, ar costa mai puțin, ar avea costuri de operare mai mici și ar fi ușor de inclus în traficul îngreunat de pe străzile municipiului. 


BanulBotosanean.ro
www.facebook.com/banulbotosanean