Prima pagină » Autoritatea pentru Reformă Feroviară, planuri pentru Botoșani: NAVETA CU TRENUL
Administrație

Autoritatea pentru Reformă Feroviară, planuri pentru Botoșani: NAVETA CU TRENUL

De la trenul de mare viteză Botoșani-Suceava, proiectul SF al fostului primar Ovidiu Portariuc, Botoșani este vizat și de primul proiect național de investiții în domeniul feroviar care ar trebui să aducă un nou concept în județ: NAVETA CU TRENUL.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că marți, 2 iulie 2024, a lansat licitația pentru „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România”.

Orașele vizate pentru naveta cu trenul sunt: București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Constanta, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea.

Obiectivul principal este introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România printr-o abordare integrată a transportului de persoane de tip navetă (distanță redusă) cu transportul de persoane pe distanțe medii și lungi, coroborat cu o mai bună definire a obligației de serviciu public în transportul feroviar public de călători la nivel național ce include stabilirea obligației de serviciu public de transport feroviar public de călători pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Colectarea de date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic.

2.Actualizarea Modelului Național de Transport (MNT) cu date socio-economice și de transport la nivelul anului de bază 2023, detalierea MNT pentru poli de creștere și cei de dezvoltare urbană, precum și a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare – orașele reședință județ.

3. Stabilirea parametrilor specifici, verificarea capacității de infrastructură și simularea costurilor și veniturilor pentru serviciile de transport feroviare.

4. Stabilirea mersului cadențat în transportul feroviar pentru fiecare polii de creștere și de dezvoltare și orașele mari și reședințele de județ apropiate.

5.Punerea la dispoziția ARF a unei licențe pentru software-ul de planificare și modelare în transporturi.

6. Instruire personal ARF pentru operarea software-ului de planificare și modelare în transporturi pentru utilizarea MNT.

Principalele rezultate și impactul la nivelul comunității: mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere analizat, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin 10 ani, anunță ARF pe pagina proprie de Facebook.

Sursa: Economica.net

Video