Știri locale

LIDL a finanțat cu 245.000 lei 60 de activități inovatoare din educație în Botoșani



Cele 8 inițiative comunitare din Botoșani finanțate prin programul național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” își anunță rezultatele: peste 60 de activități inovatoare din domeniul educației, în care au fost implicați peste 1.600 de botoșăneni.

Mobilizare impresionantă a comunității botoșănene pentru a răspunde provocărilor locale din domeniul educației: 8 inițiative comunitare activate de Fundația Comunitară Iași, coordinate de Federația Fundațiile Comunitare din România și finanțate de Lidl România cu peste 245.000 de lei, au concretizat, în mai puțin de 9 luni, zeci de acțiuni de voluntariat de care au beneficiat peste de 1600 de botoșăneni.

Fundația Comunitară Iași anunță finalizarea cu succes a celor 8 inițiative comunitare câștigătoare prin programul național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Timp de aproape 7 luni, grupurile de lucru din Botoșani au implementat soluții civice la probleme locale din domeniul educației, beneficiind de îndrumare din partea Fundației Comunitare și de microgranturi nerambursabile în valoare de peste 245.000 de lei din partea Lidl România.

Astfel, la Botoșani, direcția strategică de educație a fost abordată în mod creativ și variat în 8 inițiative comunitare ce au însumat peste 60 de acțiuni pentru comunitate, peste 1700 de ore de voluntariat și un număr care a depășit 1600 de beneficiari. În căutarea unor răspunsuri locale la provocări de educație, 51 de iniţiatori cu spirit civic au colaborat pentru un Botoșani mai bun, prin dezvoltarea pasiunii pentru ştiinţe, aducerea mai aproape de comunitate a artei populare autohtone și a gastronomiei locale, precum și prin promovarea unui stil de viață sănătos. Dintre numeroasele acțiuni ale programului, s-au evidențiat rezultate precum:



● Implicarea a 80 de elevi din orașul Botoșani și 20 din satul Trușești în ateliere de gastronomie tradițională și vizite de schimb de experiență. Echipe mixte de elevi cu vârste între 11 și 18 ani au gătit împreună, s-au împrietenit și au distribuit produsele realizate de ei persoanelor din grupurile vulnerabile din Trușești.

● Elevii Liceului Teoretic „Grigore Antipa” au desfășurat orele de educație fizică și sport la o piscină interioară, au exersat deprinderi specifice înotului și un stil de viață sănătos prin practicarea sportului. O parte din acești tineri au ajuns pentru prima oară la o piscină și au avut ocazia să prindă gustul practicării sportului în apă, deși nu au fost niciodată la mare.

Organizarea de ateliere de experimente de chimie, fizică și biologie care au permis studiul practic al circuitelor electrice și al diferitelor fenomene optice, de către elevii școlii „Sfânta Maria”.

● Amenajarea curții interioare a școlii gimnaziale „Elena Rareș” pentru desfășurarea de ore de consiliere psihologică într-un spațiu inedit și organizarea de activități de lucru în echipă.

„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” desfășurat la Botoșani a venit ca un răspuns la nevoile și provocările reale ale comunității în domeniul educației, acestea fiind identificate de Fundația Comunitară Iași pe parcursul a două luni de cercetare și dialog cu administrația locală și societatea civilă. Programul s-a desfășurat simultan în Botoșani și alte 4 orașe din țară în cadrul ediției a III-a.

Pentru o relatare detaliată a rezultatelor proiectelor din Botoșani, dar și pentru a fi la curent cu evoluția programului din ediția a IV-a, se pot accesa website-ul dedicat

www.fondulpentruunviitormaibun.ro și pagina națională de Facebook.



__

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.000 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Federația Fundațiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 18 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 51 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent mai bine de 55% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.

Fundația Comunitară Iaşi îşi propune să aducă împreună oamenii care mişcă lucrurile şi lucrurile care merită mişcate, spre beneficiul întregii comunităţi, pentru transformarea Iaşului într-un oraş în care să fim mândri că locuim. Scopul Fundaţiei Comunitare Iaşi este construirea într-o manieră durabilă a unui viitor mai bun al Iaşului şi întregii regiuni, prin încurajarea bucuriei actului de a dona.

Contact manager local de comunicare:

Ana-Maria Dăscălița

E-mail: anamaria.dascalita@fundatiacomunitaraiasi.ro