Administrație Știri locale

Investiție în linia de cale ferată Botoșani-Leorda. Licitație de 1,8 milioane lei pentru consolidarea terasamentului pe 250 metri




Botoșănenii așteaptă ca CFR să anunțe trenuri noi pe ruta Botoșani-București, fără să mai aștepte în beznă în Verești, dar primesc doar o ”firimitură”.

Este prima investiție în calea ferată care conectează municipiul Botoșani după foarte mulți ani. 

Pe 22 noiembrie va avea loc licitația de 1,86 milioane lei pentru „Lucrări de reparații terasamente, poduri și podețe ( eliminare puncte periculoase ) : Linia 509 Verești – Botoșani , interval de stație Leorda – Botoșani , km 32+650 – km 32+900 (proiectare și execuție)”.



Obiectul prezentului contract îl reprezintă achiziția serviciilor de proiectare și executare de lucrări pentru consolidarea terasamentului între km. 32+650 și km. 32+900, linia 509 Verești – Botoșani, așa cum sunt descrise în Documentația pentru avizarea lucrărilor de intervenție (DALI), varianta I. Atat serviciul de proiectare, cât şi executarea lucrărilor necesare vor fi realizate doar de catre personalul calificat din cadrul societatilor specializate, autorizate şi agrementate AFER în acest scop, conform Ordinului nr. 290 / 2000. Lucrările la calea ferată se efectuează în conformitate cu Îndrumătorul pentru revizia și întreținerea lucrărilor de artă și se execută în scopul consolidării terasamentului și pentru prevenirea apariției/ accentuarea altor defecte.

În conformitate cu prevederile Caietului de sarcini și Documentația pentru avizarea lucrărilor de intervenție (DALI), principalele lucrări propuse sunt: – decaparea în corpul terasamentului până la cota – 1 ,70 m; – compactarea cu vibrocompactorul pe toată suprafața terenului de fundare; – execuția de drenuri transversale, la distanțe de 10 m între ele, din tuburi riflate având diametrul interior de 100 mm, învelit în geotextile țesut; – așternerea unui geotextile cu rol de filtrare și separație; umplutură cu material granular (amestec de balast cu piatră spartă concasată) ranforsat cu două straturi de geogrile axiale; – material de umplutură așternut în straturi de 20 cm cu pante transversale de 5% ramforsat cu doua randuri de geogrile biaxiale; – taluze și contrabanchete rezultate după refacerea terasamentului la partea superioară și racordarea cu zonele unde nu s-a intervenit .