A fost emis Ordinul de Începere pentru Lotul 2A Ditrău–Grințieș al Autostrăzii Unirii (A8): începe proiectarea celui mai dificil tronson
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat oficial emiterea Ordinului de Începere pentru lucrările de proiectare ale Lotului 2A Ditrău–Grințieș din cadrul Autostrăzii Unirii (A8), una dintre cele mai importante investiții de infrastructură rutieră din România. Data de referință stabilită pentru începerea activității este 30 iunie 2025, de la care începe să curgă durata contractuală de 54 de luni.
Un lot strategic, dar tehnic complex
Lotul 2A este cel mai lung tronson din întregul proiect A8 și, totodată, unul dintre cele mai dificile din punct de vedere tehnic. Acesta traversează zona montană dintre județele Harghita și Neamț și implică o serie de lucrări de anvergură, inclusiv tuneluri, viaducte și poduri de mare complexitate.
„Am emis, astăzi, Ordinul pentru începerea proiectării celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii-A8. Asocierea este în fața unei provocări tehnice, lotul 2A Ditrău–Grințieș fiind unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Proiectare și exproprieri suplimentare
Contractul prevede ca amplasamentul să fie pus la dispoziția constructorului într-un termen de maximum 14 luni de la începerea proiectării. În acest interval, antreprenorul va efectua identificarea în teren, va formula propuneri tehnice și, dacă este cazul, va introduce modificări față de soluțiile din Studiul de Fezabilitate.
În eventualitatea în care vor exista deviații față de coridorul inițial, CNIR va înainta un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri suplimentare, asigurându-se astfel că lucrările nu vor fi întârziate din cauza lipsei accesului la terenuri.
Implicații economice și regionale
Autostrada A8 este un proiect strategic de conectare a Moldovei cu Transilvania și reprezintă una dintre cele mai așteptate investiții publice din regiunea de nord-est. Lotul 2A, prin dificultatea sa tehnică și importanța sa în ansamblul traseului, va deveni un reper pentru capacitatea României de a implementa proiecte majore de infrastructură în zonele montane.
Pe termen mediu și lung, construcția acestui lot va contribui la:
-
facilitarea transportului de mărfuri între estul și vestul țării,
-
atragerea de investiții în județele Neamț și Harghita,
-
dezvoltarea lanțurilor economice regionale și a turismului.