Propuneri pentru ca elevii și studenții să devină din consumatori, în producători de tehnologie și inovații

Parlamentarul social democrat Mihaela Huncă, secretar al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din Camera Deputaților consideră că este nevoie de adaptarea educaţiei la realităţile actuale, astfel încât tinerii să iasă din școală pregătiți pentru piața muncii și nu doar cu anumite cunoștințe teoretice.

 

„Cred că cele mai importante lucruri pentru copiii noștrii sunt dezvoltarea capacității de a rezolva probleme reale și de a lucra în echipă pentru a identifica cele mai bune soluții. Tinerii trebuie încurajaţi să găsească soluţii pentru probleme reale cu care se confruntă chiar în cadrul comunității în care trăiesc. De aceea, consider că putem începe prin introducerea cel puţin o dată pe an a unei perioade de învăţământ interdisciplinar, astfel încât elevii și studenții să devină în timp, din consumatori, producători de tehnologie și inovații”, a declarat Mihaela Huncă.



În mai multe state din Europa în care s-a pus accent pe utilizarea metodei jocului într-un mod intensiv pentru învățare şi creşterea interesului copiilor pentru carte, precum și a altor metode noi de predare, evaluările au arătat că rezultatele elevilor s-au îmbunătăţit.

„Cred că este necesară o actualizare a metodelor de predare în domeniul educației, care să fie în acord cu cerințele de pe piața muncii și să integreze în procesul educațional metode și tehnologii inovatoare. În același timp, cred că se impune și o modificare a modului de raportare al elevului la profesor, prin încurajarea colaborării dintre profesori şi copii, astfel încât să se lucreze în grupuri mici pentru a rezolva diverse probleme prin care îşi pot îmbunătăţi abilităţile de comunicare. Nu este suficient ca elevii să memoreze și să reproducă, ci să își formeze competențe și abilități”, a subliniat parlamentarul botoșănean.