Prima pagină » Un om de afaceri avertizează: ”PNRR, borcan cu miere pentru putere și măr otrăvit pentru popor. Unde sunt proiectele de dezvoltare, inovare și modernizare?”
Administrație Economic Știri locale

Un om de afaceri avertizează: ”PNRR, borcan cu miere pentru putere și măr otrăvit pentru popor. Unde sunt proiectele de dezvoltare, inovare și modernizare?”




Omul de afaceri Cătălin Silegeanu a criticat în termeni duri toată telenovela actualei puteri PNL-USR din jurul Programului Național de Redresare și Reziliență.

Acesta consideră că toate bâlbele din jurul PNRR și dezvăluirile care ies la iveală despre ce înseamnă pentru populației banii luați, mai ales cu împrumut, prin acest mecanism, arată că puterea a văzut PNRR ca un borcan cu miere în timp ce pentru români este un măr otrăvit. 

Cătălin Silegeanu a analizat toate promisiunile făcute prin PNRR mai ales de USR și a făcut radiografia acestora pe fiecare domeniu în parte. 

Vă prezentăm INTEGRAL comunicatul de presă al omului de afaceri Cătălin Silegeanu: 



”Europenilor nu le place PNRR-ul nostru. Comisa Europeană a respins PNRR-ul.  PNRR borcan cu miere pentru putere și măr otrăvit  pentru popor!

Acest proiect al Uniunii Europene ar fi trebuit să fie că un examen de treaptă pentru cei aflați la putere (coaliție, partide) nici ei nu știu care ai cum sunt.

Avem doar prezentări și cuvântări pe sume închipuite. Ba s-a dus președintele și a venit cu 80 miliarde euro, drumul fiind lung s-au mai evaporat ajungând la bieții români prin persoana premierului, doar 30 miliarde euro.

Într-un final, după ce Ungaria a spus public că va accesa doar granturile nu și sumele venite din formă de împrumuturi, ai noștri guvernanți, timid și cu capul în jos cu gura într-o parte, recunosc de că fapt suma este de 29.3 miliarde euro, împărțită în granturi în valoare de 14.3 miliarde și 15 miliarde sub formă de împrumut.

Am aflat că acest PNRR trimis de specialistul USR, că vor să dezvolte România cu: -Managementul apei:

  •       construirea de rețele de apă – 1630 km în localități cu peste 2000 locuitori
  •       construirea a 2000 km rețele de canalizare în localități peste 2000 locuitori și 470 de km de rețele de canalizare în localități sub 2000 de locuitori
  •       conectarea a 100.000 de gospodării la rețele de apă și canalizare prin programul național Prima conectare la apă și canalizare.

De 30 de ani toți parlamentarii au spus și s-au bătut cu pumnul în piept că vor dezvolta România prin proiecte care vor îmbunătăți, moderniza și ușura viața Românului prin eliminarea wc-urilor din spatele curților, vor dezvolta rețele de apă și canalizare. După 30 ani, tinerii frumoși deștepți, imaculați care nu au făcut politică și care au blamat absolut pe toate partidele, acum vor sa aducă apă la poarta romanului. Noroc cu PNRR, că altfel nu descopereau ăștia de la USR, apa caldă!

  •       – Împădurim România și protejăm biodiversitatea – 1,3 miliarde de euro

4 reforme și 14 investiții. 

Cum adică împăduriți România??? De ce nu interziceți exportul de lemn timp de 15 ani că sa se poată reface și reîmpăduri tot ce s-au tăiat până acum. De ce trebuie Romanul sa fie împovărat cu împrumuturi pentru dezastrul ecologic din păduri???? Păi guvernul și parlamentarii ce-au păzit în parlament? 

Transport sustenabil (rutier, feroviar, metrou) – 7,6 miliarde de euro 2 reforme și 4 investiții

Autostrăzi:

o   434 de kilometri de autostradă construiți;

o   625 ha de perdele forestiere liniare în lungul autostrăzilor nou construite;

o   45% din punctele negre ale siguranței rutiere eliminate;

Cale ferată:

311 km de cale ferată modernizată;3

11 km de cale ferată cu sistem ERTMS 2;

o   110 km de cale ferată electrificată;

o   2534 km de cale ferată pe care viteza comercială crește cu 15% prin lucrări de reînnoire;

o   206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare.

Metrou: 15.6 km de rețea nouă de metrou; 15 stații noi; 30 de rame.

Ia stați mai așa! Care cale ferată? Care autostrăzi? Ce metrou??? Doar Bucureștiul are metrou și Cluj Napoca care încă lucrează că să demareze lucrările. Păi unde sunt proiectele de dezvoltare, inovare și modernizare a regiunilor și România. După ce ongistii USR au blocat tronsoane de autostradă pentru un carcalac … ba pentru urși … ba pentru gărgăuni, acum tocmai ei scot jarul din foc cu mâna cetățenilor prin implementarea unor aberații de care oricum nu este în beneficiul tuturor cetățenilor. Sunt stații de metrou începute de pe timpul lui Ceaușescu și care nu au fost în stare să le termine niciun guvern, niciun ministru și acum se împrumută pentru Nimic bun.

CFR este praf și pulbere…Se vrea cale ferată electrificată, modernizată, viteza comercială…Câți dintre guvernați merg cu trenul??? Ministrul transporturilor nu este în stare să facă un plan prin care sa se asigure mentenanță căilor ferate, sa fie tăiate buruienile, să se adaugă vagoane noi și să nu mai fie cumpărate toate second-handurile neconforme de prin UE, și românii să plătească bani pentru incompetenta și prostie. Tocmai ce-a rămas un tren de călători fără frâne. Noroc că mergea cu 30km/h. Pe timpul Regelui mergeau trenurile cu viteza mai mare decât cele de acum care sunt în era tehnologiei. Unii se pregătesc să meargă pe Marte, noi ne pregătim să ne reîntoarcem la condițiile de acum 60 de ani în urmă.

-Turism și cultură – 200 milioane de euro

o   12 rute (trasee) culturale dezvoltate și marcate

o   8 muzee construite/reabilitate și puse în valoare

o   20 destinații turistice verzi vor fi certificate

o   15 milioane de turiști români și 4 milioane de turiști străini vor vizita țara, anual.

La ce nivel de subdezvoltare economică, culturală și socială este România în anul 2021. Acest proiect este perfect.Nu trebuiesc construite sau inventate rute culturale … avem din plin, ulițe pline de balegă, noroi, pietre, gropi, e plina țara. Muzee, avem orașe întregi, tocmai ce abia au terminat de îngropat mineritul în România.

Destinații turistice verzi … a se prezenta o broșură sau un film documentar despre toată pădurea de pe munți, defrișată și exportată peste hotare,  se vor vedea aici de ce se vor moderniza căile ferate pentru rute comerciale, de ce se vor investi bani in reîmpăduriri.

Turiștii Români, 15 milioane …știe cineva dacă mai exista o altă țară pe planeta Pământ care să exporte 15 milioane de turiști în UE?

Înțeleg că ceilalți 4 milioane de turiști sunt tot cetățeni români care lucrează în străinătate și vin să viziteze România odată pe an timp de o lună.

Și asta este doar o parte din aberația pe care a încărcat-o in format PDF cei de la USR, frumoși deștepți, fără experiență în politică dar cu mânecile suflecate … ca la bar, la conferințele de presă.

Să vedeți în țara cu cei mai mulți analfabeți funcționali cum se vrea inovație în educație cu școli verzi/eco. Dacă nici România nu mai are școala eco, cu wc în curte, cu apa de ploaie pentru a se spala mânuțele micuților și dacă noroiul de pe drumuri nu este eco/verde … Înseamnă că nu mai știm exact ce este bio/eco. Sa vedeți bibliotecile pe care vor să le facă acești semidocți USR-iști veniți din spațiu cosmic cu rucsacul în spate, care sunt specializați în domeniul hand made -ului la împletit baloane și stând că statuia în mijlocul străzilor…

Sper că mai avem o șansă la analizarea Proiectului numit PNRR … și că va fi respins, altfel o să avem de dat bani înapoi ca la toate proiectele mari Europene.

Chiar!!! Mai știe cineva ce s-au întâmplat cu fondurile europene pentru dezvoltarea României, de s-au trezit USR istii că România nu are autostrăzi, că nu are văruite clădirile, că muzeele au ajuns chiar ele …muzee?!?!”