Prima pagină » Primarul Flutur a anunțat când se scot tramvaiele. Autobuze noi pentru următorii trei ani, cât durează modernizarea liniilor de tramvai
Administrație Economic Știri locale

Primarul Flutur a anunțat când se scot tramvaiele. Autobuze noi pentru următorii trei ani, cât durează modernizarea liniilor de tramvai

Schimbare majoră pentru următorii ani într-unul dintre municipiile în care există transport electric de aproape 30 de ani. 

Tramvaiele din municipiul Botoșani vor fi înlocuite, de anul viitor, cu autobuze noi pentru aproape trei ani de zile, atât cât se estimează că va dura modernizarea sistemului de transport cu tramvaiul. 

Primarul Cătălin Flutur a anunțat, într-o emisiune la Tele M, că este posibil ca la sfârșitul primului trimestru din 2020 tramvaiele să fie scoase din circulație. 

 

 



 

 

”Este o licitație cu băncile pentru ca Eltrans să își facă leasing operațional pentru autobuze noi. Cred că o lună de zile va dura până la licitație. În februarie-martie ar trebui să nu mai circule niciun tramvai pe șină și să asigurăm transport local cu autobuze. Am fost de două ori, câte două zile la București pentru a rezolva problema de la Modern Calor și pentru tramvaie. Am găsit proiectul meu pentru reabilitare linie 101 într-un sertar, era dosit proiectul de la Botoșani. Am spus că am o problemă deosebită de viață și de moarte și să treacă proiectul meu. Mi-au spus că sunt peste 100 de proiecte înainte și m-am rugat să îl avanseze. A trecut de primele rândul de verificări, au spus că proiectul este bun, a primit viza Oficiului juridic din Ministerul Dezvoltării și marți voi semna, în cadru festiv, proiectul pentru reabilitarea liniei 101. Asta înseamnă că am accesat finanțarea și au cei de Eltrans cale liberă să ia autobuze noi pe perioada lucrărilor. Până acum nu era calea legală. Pot să respir puțin ușurat”, a declarat primarul Cătălin Flutur

”Cu banii noștri de investiții cumpăram un tramvai și o ușă. Am avut 12 milioane de lei pentru investiții în 2019 și un singur tramvai costă 9 milioane de lei, iar înlocuirea unui kilometru de infrastructură pentru tramvai, cale de rulare, stâlpi, linie electrică, costă 4,5-5 milioane lei”, a completat edilul-șef. 

 

 



 

 

Cătălin Flutur a precizat că proiectul de înlocuire a tramvaielor și de modernizare a liniei de rulare a stat blocat de miniștrii PSD de la Dezvoltare mai bine de trei ani de zile. 

”Pentru acest proiect municipiul Botoșani are 32 milioane euro, 26 milioane euro pentru tramvai și infrastructura de tramvai, diferența pentru proiecte cu lucruri frumoase pentru oraș. Unde este ghinionul nostru și al întregii țări dar mai ales al nostru, al Botoșaniului? În acest exercițiu guvernul nu a fost în stare să facă un kilometru de infrastructură. Banii erau și s-au blocat la Ministerul Dezvoltării Regionale. Frică, indolență, nepriceperea celor care au fost în Guvern au dus ca noi să nu putem să accesăm fondurile europene”, a mai spus primarul Cătălin Flutur. 

 

 



 

 

 

Acesta a mai adăugat că nicio localitate din România care avea proiect de reabilitare a sistemelor electrice de transport nu vor putea finaliza lucrările până în 2020, când se termină actualul exercițiu financiar european, și nici la doi ani după, ceea ce înseamnă că ele vor fi continuate cu fonduri din viitorul exercițiu financiar când în loc să facem altceva cu banii va trebui să finalizăm proiectele blocate până acum. 

”Avem din nou un proiect mare la Botoșani și pot să-l implementez. Sigur se va lucra anul viitor. Garantez că se va lucra anul viitor. Cât despre tramvaie… Nu știm pentru că licitația a fost organizată de Ministerul Dezvotării. Licitația pentru tramvaie a fost în mai, se termină decembrie și nu știm cine este câștigător. Turcii, Astra Arad?. Pentru cealaltă linie, 102, vom semna contractul de finanțare în perioada următoare”, a concluzionat primarul Cătălin Flutur. 

Proiectul de modernizare a sistemului de transport electric din Botoșani prevede înlocuirea căii de rulare, a liniilor electrice, a macazelor, reabilitarea buclei de la gară care să permită ca tramvaiele să întoarcă pe lângă benzinăria Mol, stații de tramvai noi alimentate cu panouri fotovoltaice, sistem de e-tiketing, modernizare depou și achiziția a 9 tramvaie noi. 

De asemenea, proiectul include și parte de regenerare urbană prin care vor fi amenajate piste de biciclete, vor fi modernizate câteva străzi și se va amenaja zona pentru sport în aer liber lângă fostul ștrand din zona Parcului Mihai Eminescu.