Prima pagină » Un cadru didactic vorbește deschis despre ceea ce nu se vede în învățământ la fiecare început de an școlar

Un cadru didactic vorbește deschis despre ceea ce nu se vede în învățământ la fiecare început de an școlar

Un dascăl din Botoșani a postat pe Facebook adevărul despre ceea ce se întâmplă la fiecare început de an școlar și nu este normal să se întâmple dar situația este menținută de ani de zile. Florentina Dănilă este cadru didactic la Liceul Pedagogic și este unul dintre dascălii care au mai apărut la televiziunile locale să dezbată subiecte din sistemul de învățământ. Aceasta a postat pe contul său de Facebook o radiografie a începutului de an școlar care sigur nu va fi pe placul șefilor din Învățământ, dar nici a unor dascăli și nici a multor părinți. Din păcate, este o radiografie dureros de adevărată care arată situația în care se zbate un dascăl căruia îi pasă de copii.

Vă prezentăm integral postarea Florentinei Dănilă:

Gânduri de seară…despre auxiliarele didactice

Mare, mare agitaţie acum cu auxiliarele! Ca şi cu fondul clasei în fiecare an! Ca şi cu cadourile date la învăţătoare de 8 Martie! Şi nu sunt discuţii fără temei. Nu iese fum până nu faci foc! Dar, meteahna noastră românească, totul trebuie să treacă prin patul lui Procust! Toate auxiliarele sunt proaste, cei care strâng fondul clasei îşi cumpără covoare acasă şi haine de firmă, la 8 Martie toate învăţătoarele se îmbogăţesc. Nimeni nu mai are încredere în nimeni şi asta transmitem şi părinţilor şi copiilor. E drept că trăim într-o ţară în care nici cei care ne conduc nu prea mai au fir de legătură cu noi, cei de la firul ierbii. Drept dovadă…multe decizii se iau de dragul de a face ceva. Acuma îmi vine în cap o situaţie de vreo 2- 3 ani în urmă.Ni s-a cerut să întocmim nu ştiu câte tabele cu CNP-urile copiilor, ale părinţilor, cu fel de fel de date despre părinţi pentru nu ştiu ce platformă de date…O mulţime de muncă! Plus că noi am spus că nu e corect ce facem. Dar…nu prea ne-a auzit nimeni. Anul acesta ni se spune că în cataloage nu e voie să apară CNP-ul copiilor. Deci…ca la noi! Azi e albă, mâine e neagră, poimâine are culoarea vântului turbat! Aşa şi acuma cu auxiliarele. Manualele sunt aşa cum sunt, de calitate îndoielnică la multe discipline, concepute cu scop comercial. Auxiliarele, mare parte, la fel,Dar sunt şi auxiliare foarte bune, care sunt eficiente şi atractive . Aici învăţătorul este cel care poate lua o hotărâre după ce analizează mai multe oferte. Dacă învăţătorul ia auxiliare fără număr pentru a avea anumite beneficii materiale, să fie tras la răspundere de părinţi, de conducerea şcolii. Dar să nu generalizăm. Nimeni nu-şi permite din leafa de învăţător să facă zilnic fel de fel de fişe absolut necesare, mai ales dacă sunt color şi sunt scumpe. Şi atunci ce faci? Rămâi la un nivel minim, faci trei lulele, trei surcele şi gata?! Că ai acoperire- indicaţiile preţioase ale şefilor! Ai nevoie la clasă de multe materiale ca să desfăşori o activitate didactică eficientă. Copiii au nevoie de activităţi interesante şi atractive. De unde să-ţi procuri aceste materiale? Cu ce bani? Şi atunci încerci tot felul de tertipuri, de proceduri de avarie: îi pui pe părinţi să ia ei hotărârea, să numească sponsorizare , nu fondul clasei, să spună că ei au iniţiat toate achiziţiile de materiale didactice şi alte şi alte căi de scăpare. Că dacă vrei să faci treabă de calitate, ai nevoie de materiale bune, de suporturi educaţionale, de materiale pentru orele de abilităţi.Să ni se dea o sumă fixă pentru materiale şi fiecare se gospodăreşte cum poate. Eu nu spun că nu sunt colegi care exagerează. Dar mă deranjează că la fiecare început de an şcolar sunt aceleaşi probleme şi atâtea discuţii inutile care …cresc tensiunea. Că până la urmă fiecare face cum crede că este mai bine. Acuma…e şi aici o problemă. Dacă faci cum este mai bine pentru copil, îţi asumi răspunderea, ai argumente şi gata. Dacă nu te interesează copilul şi ai alte motivaţii…problema fiecăruia şi problema conducerilor şcolilor. Un cadru didactic bun nici nu are nevoie de manual la momentul actual când sunt atâtea surse informaţionale. Copilul îşi poate selecta informaţia, numai să fie curios şi să aibă plăcere să înveţe, să fie stimulat şi canalizat spre ceea ce trebuie. Când există responsabilitate, există şi discernământ. Când există comoditate şi rutină…aceste hotărâri ,,minunate” ale conducătorilor fac foarte bine.Acuma…depinde cine va trage ponoasele peste ani! Tare mă tem că tot copiii vor avea de suferit. E un punct de vedere!